U četvrtak 15. decembar u 20 sati u Malom pozorištu „Duško Radović“ je održano Završno veče projekta „Opera: Past, Present, Perfect“. Program završne večeri obuhvata izvođenje dve kamerne opere „Čista Voda“ Olge Janković i „Ulica milosrđa“ Damjana Jovičina, kao i zložbu nagrađenih operskih plakata studenata Univerziteta Donja Gorica iz Podgorice, kao rezultat masterklasa Jovana Tarbuka.
Dve kamerne opere „Čista voda“ Olge Janković i „Ulica milosrđa“ Damjana Jovičina su rezultat Konkursa koji je raspisan u okviru projekta „Opera: Past, Present, Perfect” ispred partnerske organizacije Nieuw Geneco.
Žiri u sastavu Martijn Padding (composer), Aspasia Nasopoulou (composer/Orkest De Ereprijs), Karin Netten (director KASKO formerly known as Kameroperahuis), Jasna Veličković (composer) je doneo odluku o nagrađenim operama uz obrazloženje:
Pored postavljanja ova dva nagrađena dela na sceni Malog pozorišta „Duško Radović“ u izvođenju polaznika projekta „Opera: Past, Present, Perfect!“, dela će biti objavljena od strnane holandskog izdavača Dutch Donemus Publishing BV.
Mladi kompozitori su tokom projekta imali priliku da dobiju povratne informacije i rade sa članovima žirija. Takođe je u okviru projekta postojala mogućnost za sve mlade kompozitore da učestvuju u individualnim i grupnim radionicama.
Opere „Čista Voda“ i „Ulica milosrđa“ su nagrađene od strane partnera iz Amsterdama, udruženja kompozitora „Nieuw Geneco“, a izvode ih polaznici projekta „Opera: Past, Present, Perfect“. Pored postavljanja ova dva nagrađena dela na sceni Malog pozorišta „Duško Radović“, dela će biti objavljena od strane holandskog izdavača Dutch Donemus Publishing BV.
Ulica milosrđa, Damjan Jovičin
-„Ulica milosrđa“ Damjana Jovičina je izabrana zbog lepog karaktera i atmosfere. Publika će biti svedok dve zvučne slike, dve pseme postavljene jedna pored druge koje stvaraju jedinstvenu priču.
– Centralna tema dela je univerzalna i jaka tema razmišljanja o skoro izgubljenom sećanju na mrtve i obraća se svima. Kontrast B dela je deonica za solo sopran trouvaille, originalan i veoma efektan. Odjednom nas prenosi u sasvim novi svet. Izbor da glas ostane sam, nudi nam jedinstvenu svečanu atmosferu.
Kompozitor Damjan Jovičin
Libreto Damjan Jovičin
Dirigent Vuk Volkov Popović
Reditelj Mateja Đedović
Uloge (Polaznici projekta „Opera: Past, Present, Perfect!“)
Ničija ruža Ana Gvozdenović
Obešeni prijatelj Ermin Ašćerić
Fransoa Vijon Tamaš Kiš
Orkestar
Jovana Mijin, violina
Milica Petrović, violina I
Jovana Kovačević, viola II
Petra Lipanović, violončelo
Boris Živanović, kontrabas
Marija Zoroja, harfa
Milan Milić, vibrafon
Sadržaj
Opera predstavlja događaj iz života srednjevekovnog pesnika Fransoa Vijona. Osuđen na vešanje zbog džeparenja, Vijon u tamnici piše svoj “Epitaf” u kome se obraća ljudima da “ne budu srca kamenoga” već da se “mole gospodu za iskupljenje”. Međutim, u poslednji čas Vijon biva pomilovan.
Čista Voda, Olga Janković
-„Čista voda“ Olge Janković je zamišljena kao minijaturna opera sa uvodom, razvojnim delom, dramskim obrtom i završetkom. Žiri smatra veoma jasnim prezentaciju komada, pozorišnu postavku i uputstva za moguće postavljanje.
-Kompozicija je ambiciozno osmišljena i sadržajna u kratkom vremenskom periodu. Ima piču, naraciju, ali i apstrakciju. Iz ovih razloga smatramo da delo ima dijalektičke kvalitete i da je potencijalno pogodno za pozorišnu postavku. Žiri sa nestrpljenjem očekuje postavku dela na sceni.
-Futuristički spa salon na sceni, modernog izgleda je savremen originalan i nudi odličnu polaznu tačku za scenografa i reditelja. Pokreće fantaziju i otvara mnoge mogućnosti
Kompozitor Olga Janković
Libreto Olga Janković
Reditelj Natalija Stanković
Dirigent Nina Rakić
Video materijal Ognjen Isailović
Kostimi Katarina Stanković
3D artist Nikola Marković
Uloge
(Polaznici projekta „Opera: Past, Present, Perfect!“)
Prvi asistent Mina Nikolić
Drugi asistent Tamara Mitrović
Šef Isidora Bogdanović
Klijent Matija Arnautović
Orkestar
Jovana Mijin, violina I
Katarina Jovanović, violina II
Nikoleta Radulović, violina III
Vukašin Mihajlović, kontrabas
Sadržaj
Priča o čoveku koji ne želi više da oseća svoj bol. U specijalnom futurističkom spa centru zaranja u vodu i podvrgava se proceduri koja može površinski da ukloni tragove njegovog života – ožiljke, podočnjake, modrice. Međutim, nakon procedure unutrašnji „ožiljci“ i teskoba ostaju. Odlučuje da prođe kroz još jedan, invazivniji proces, uprkos upozorenju da nuspojave nisu poznate. Njegov izgled postepeno postaje neljudski. Biva lišen svog bola, ali istovremeno i lepih uspomena i mogućnosti da u budućnosti oseća.
Leave A Comment